Diep in de zee - Reisverslag uit Utila, Honduras van Herman Amber - WaarBenJij.nu Diep in de zee - Reisverslag uit Utila, Honduras van Herman Amber - WaarBenJij.nu

Diep in de zee

Door: Amber & Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

15 April 2007 | Honduras, Utila

Joehoe!

Hier weer even een korte update van onze 'duikvakantie'. Ja, want zo voelde het echt, als een vakantie binnen onze grote reis. Heerlijk twee weken gezellige mensen om ons heen, mooi weer, de zee, duiken, uitgaan en ga zo maar door! Was een gaaf eilandje is dit toch.

De eerste dagen was het eiland bezaaid met locals die hier Semana Santa gingen vieren. Onder vieren wordt verstaan: zuipen en vreten. Maar goed, eigenlijk hebben we er maar weinig last van gehad, behalve dat sommige restaurants wat duurder dan normaal waren.

We zijn begonnen met de Open Water cursus, aangezien we nog groentjes waren op het gebied van duiken. Dankzij onze leuke en lieve instructrice Kirsty (een Schotse met een heerlijke tongval), hebben we de cursus met vlag en wimpel gehaald! Nou ja, ik had nog wel een beetje moeite met m'n masker in het begin maar Herman ging meteen goed. Na deze cursus waren we zo enthousiast dat we doorgingen voor de Advanced. Dit zou alleen maar leuker worden. De Open Water was af en toe een beetje saai en vanwege de oefeningetjes ook niet altijd even leuk. De Advanced zou alleen maar leuk zijn met minder stomme opdrachtjes. Dat leek ons wel wat! En wat ze allemaal zeiden was waar. Deze cursus was veel leuker en we hebben erg mooie duiken gemaakt, waaronder een nachtduik en een duik naar een groot scheepswrak. Wat was dat bijzonder om te zien! Echt magisch!

We hebben tijdens het duiken erg veel mooie vissen gezien. Niet alleen vissen maar ook kreeften, krabben, garnalen en supermooi koraal. Ja, die onderwaterwereld is toch even wat anders. Super! Maar het klapstuk was toch wel de whaleshark van 10 meter lang! Deze hebben we niet tijdens het duiken gezien. Tussen twee duiken door zijn we echt op zoek gegaan naar deze beesten. Al het duikschoolpersoneel op de uitkijk en wij allemaal met onze flippers en snorkels zittend aan de rand van de boot tot we erin konden springen. We hadden een paar whalesharks gevonden maar elke keer gingen ze weer naar beneden waardoor we ze niet konden zien. Tot er op een gegeven moment eentje vlak voor de boot zwom en we met z'n allen in het water konden springen. Wat we toen zagen was echt fantastisch: een supergrote gespikkelde whaleshark! Iedereen heeft een stukje met hem meegezwommen en toen hij uit het zicht was begon iedereen te joelen. Wat een euforie! Die dag was iedereen in oppperste stemming!

Morgen gaan we Utila weer verlaten en gaan we richting Nicaragua. We zullen het vast niet halen in een dag maar we gaan het in ieder geval proberen!

See you!
xx

• 15 April 2007 - 18:17

Kirsty:

Wat n leuk verhaaltje weer, en wat n mooie naam had die duik instructrice.... :)

Geniet ervan schatjes!
    Kusss

• 15 April 2007 - 21:03

Laura:

Wat gezellig, nog meer mededuikers. Een verslavende hobby he??

Ben wel jaloers hoor.... een whaleshark!!

• 15 April 2007 - 21:23

Bart En Rian:

lieve Amber en Herman
    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!! Hier gaat alles ook goed!! nog even een leuk nieuwtje we hebben een huis en krijgen 1 mei de sleutel!! leuk he
    heel veel liefs Bart en Rian

• 15 April 2007 - 21:40

Ing:

he super man, wat jullie allemaal beleeft hebben,maar waar blijven de foto's? kussie

• 15 April 2007 - 21:44

JJ:

Geniet met mate liebe schatzen!! ;-) ..hier alles same old same old alleen met veel zon!! xxx

• 16 April 2007 - 07:01

Kirsty:

Hey U 2, ik heb het geprobeerd, alleen het lukte niet om die foto van die shark erop te zetten... (denk dat ie te lang was.... of steeds weg zwom.... flauw,;)) Maar ik probeer t later nog wel even een keertje oke? Die andere leuke wel, weet alleen niet of dit de goede plaats is maar dan moet je t zelf ff veranderen!

Kusjes!

• 16 April 2007 - 08:08

Annelies:

ha!! wat vet he!! jullie hebben wel veel geluk met een whaleshark zien, cool!
    veel plezier in nicaragua, jullie een na laatste land alweer.. of staat panama ook nog op de planning??
    kussen!

• 16 April 2007 - 08:49

Wiske:

Jullie verhalen blijven me nog steeds fascineren!! Echt gaaf... Geniet ervan!

groetjes

• 16 April 2007 - 09:14

Martine:

VET!!! Wat een geweldig verhaal weer!! Zucht..ik benijd jullie nog steeds hoor..!! ;) Dikke kus en veel succes en vooral plezier!!!

• 16 April 2007 - 14:18

Annemarie:

Aaaaah wat gaaf allemaal!
    Leuke foto jongens haha die mondjes!
    Begint hier eindelijk ook een beetje mooi weer te worden, maar dan houdt de vergelijking met jullie ook wel op :(
    Geniet er van en tot jullie volgende verhaal.

Liefs! Ann

• 16 April 2007 - 17:31

Suzanne:

Haha leuk die foto's erbij! was al bijna vergeten hoe jullie eruit zien ;) Heel veel plezier! X

• 17 April 2007 - 19:08

Kim:

Goed weer even van jullie te horen. Lekker dat de afgelopen twee weken als een vakantie voelde. Succes met jullie trip. Geniet er nog maar even van.
    Dikke kus,
    Kim, Ed & Daymiën

• 19 April 2007 - 07:54

Cilia:

Amber, gefeliciteerd met jouw verjaardag.....

• 19 April 2007 - 08:41

Bob:

Lieve schat,
    van harte gefeliciteerd
    maak er maar een heerlijke "verjaardag" van.

• 19 April 2007 - 10:45

Ing:

gefeliciteerd!!! en wat een super toffe koele fotos!!! kus

• 19 April 2007 - 11:39

Foke:

Hoi Amber, gefeliciteerd met je 23e verjaardag.Geniet ervan en tot over een paar maanden.
    Groetjes!

• 19 April 2007 - 14:40

Jochgem:

Dag Ambertje! Gefeliciteerd!
    Lekker he, wakker worden in een warm tropisch land terwijl je je verjaardag kan vieren. Maak er een groot feest van, ergens op een hagelwit strand met lekkere cocktails of zoiets. Zie je volgende maand weer. Groetjes aan Herman..

Groetjes,
    Jochgem

Heb nog geprobeerd te sms-en, maar deze komen geloof ik niet aan ;-(

• 19 April 2007 - 18:55

Kim:

Hoi Ambertje,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Was vast genieten daar ver weg. Tot snel!
    Dikke kus, Ed, Kim & DJ

• 19 April 2007 - 19:00

Arnout:

Gefeliciteerd lief bouviertje!
    Fijne dag!

XXXX-X

• 19 April 2007 - 19:56

Henk & Liesbeth:

Hallo Amber (en Herman), van harte gefeliciteerd met je verjaardag Amber en maak er een leuke dag van. Alhoewel die al voorbij is bij jullie, geloof ik. Veel liefs.

• 20 April 2007 - 10:05

Robert:

He Amber,

Nog van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag. Nog heel veel plezier daar en tot vrij snel alweer.

Xxx Robert

• 20 April 2007 - 22:54

Het Hoofd:

koele boel!! net even in sneltreinvogelvlucht heel m-amerika met jullie meegereisd, echt te gek om te lezen. volgens mij vermaken jullie je super. en terecht.
    hier ook alles ok. el nino is lekker bezig, ik heb al in geen tijden regen gezien. mooi is dat.
    huisje gaat steeds minder op camping lijken, en steeds meer op huisje. maar dan wel met bbq!

amber nog gefeliciteerd.

enjoy, beso

• 23 April 2007 - 14:09

Mirella:

Ja dan is zo'n vissenkom opeens toch best sneu als je dit leest......